Klawisze dostępu
Jesteś tutaj: Strona główna » Dla bezrobotnych i poszukujących pracy » Rejestracja przez Internet - REJESTRACJA ELEKTRONICZNA

Rejestracja przez Internet - REJESTRACJA ELEKTRONICZNA

1. Wejdź na stronę www.praca.gov.pl

2. Wypełnij ankietę w celu ustalenia swojego statusu na rynku pracy ( status osoby bezrobotnej lub status osoby poszukującej pracy )

3. Wybierz przebieg rejestracji elektronicznej.

I Zgłoszenie danych do rejestracji

Ten tryb rejestracji nie wymaga podpisania wniosku o dokonane rejestracji wraz z załącznikami bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Dokumenty wymagane do rejestracji należy dostarczyć podczas wizyty w powiatowym urzędzie pracy.

Zgłoszenie do rejestracji w pup polega na wprowadzeniu niezbędnych danych na formularzu elektronicznym, tj. :

  1. imię albo imiona i nazwisko oraz płeć;
  2. obywatelstwo albo obywatelstwa;
  3. numer PESEL:
  4. imiona rodziców;
  5. datę i miejsce urodzenia;
  6. nazwisko rodowe;
  7. stan cywilny oraz informację o pozostawaniu albo niepozostawaniu małżonka w rejestrze bezrobotnych i poszukujących pracy;
  8. liczbę dzieci na utrzymaniu;
  9. adres zameldowania na pobyt stały lub czasowy oraz adres do korespondencji;
  10. wykształcenie;
  11. ukończone szkoły;
  12. zawody wyuczone, zawody wykonywane, kwalifikacje wyodrębnione w zawodach oraz zawód, w którym osoba ta chciałaby pracować i ma ku temu odpowiednie kompetencje i kwalifikacje potwierdzone stosownymi dokumentami lub udokumentowaną ciągłość pracy w okresie minimum 6 miesięcy;
  13. poziom znajomości języków obcych;
  14. posiadane uprawnienia zawodowe;
  15. rodzaj i stopień niepełnosprawności, jeżeli dotyczy;
  16. okresy zatrudnienia z podaniem nazwy pracodawcy, zajmowanego stanowiska pracy, wymiaru czasu pracy i podstawy wykonywania pracy;
  17. okresy wykonywania innej pracy zarobkowej i opłacania składek na ubezpieczenie społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności;
  18. inne okresy zaliczane do okresu uprawniającego do zasiłku dla bezrobotnych, o których mowa w ustawie;
  19. sposoby rozwiązywania stosunku albo stosunków pracy (stosunku albo stosunków służbowych) w ostatnich 6 miesiącach przed dniem rejestracji w zakresie koniecznym do ustalenia uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych;
  20. kierunki szkoleń, którymi jest zainteresowany, oraz ewentualne zainteresowanie podjęciem zatrudnienia w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
  21. fakty niezbędne do ustalenia możliwości przyznania statusu bezrobotnego, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy;
  22. numer rachunku bankowego, jeżeli posiada.

 

i kończy się wyznaczeniem terminu wizyty w urzędzie, nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia przekazania danych w celu dostarczenia wszystkich wymaganych na potrzeby rejestracji dokumentów. Wizyta w pup jest obowiązkowa, status bezrobotnego zostanie przyznany od dnia tej wizyty.

W przypadku niestawiennictwa w pup na wizytę przekazane dane są usuwane z systemu teleinformatycznego publicznych służb zatrudnienia.

 

 II. Rejestracja za pomocą elektronicznego wniosku o rejestrację:

 Ten tryb rejestracji nie wymaga wizyty w urzędzie. Do wniosku o dokonanie rejestracji konieczne jest  dołożenie wszystkich zeskanowanych dokumentów wymaganych do rejestracji. Wypełniony wniosek w którym osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny podaje następujące dane:

  1. imię albo imiona i nazwisko oraz płeć;
  2. obywatelstwo albo obywatelstwa;
  3. numer PESEL:
  4. imiona rodziców;
  5. datę i miejsce urodzenia;
  6. nazwisko rodowe;
  7. stan cywilny oraz informację o pozostawaniu albo niepozostawaniu małżonka w rejestrze bezrobotnych i poszukujących pracy;
  8. liczba dzieci na utrzymaniu;
  9. adres zameldowania na pobyt stały lub czasowy oraz adres do korespondencji;
  10. wykształcenie;
  11. ukończone szkoły;
  12. zawody wyuczone, zawody wykonywane, kwalifikacje wyodrębnione w zawodach oraz zawód, w którym osoba ta chciałaby pracować i ma ku temu odpowiednie kompetencje i kwalifikacje potwierdzone stosownymi dokumentami lub udokumentowaną ciągłość pracy w okresie minimum 6 miesięcy;
  13. poziom znajomości języków obcych;
  14. posiadane uprawnienia zawodowe;
  15. rodzaj i stopień niepełnosprawności, jeżeli dotyczy;
  16. okresy zatrudniania z podaniem nazwy pracodawcy, zajmowanego stanowiska pracy, wymiaru czasu pracy i podstawy wykonywania pracy;
  17. okresy wykonywania innej pracy zarobkowej i opłacania składek na ubezpieczenie społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności;
  18. inne okresy zaliczane do okresu uprawniającego do zasiłku dla bezrobotnych, o których mowa w ustawie;
  19. sposoby rozwiązywania stosunku albo stosunków pracy (stosunku albo stosunków służbowych) w ostatnich 6 miesiącach przed dniem rejestracji w zakresie koniecznym do ustalenia uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych;
  20. kierunki szkoleń, którymi jest zainteresowany, oraz ewentualne zainteresowanie podjęciem zatrudnienia w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
  21. fakty niezbędne do ustalenia możliwości przyznania statusu bezrobotnego, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy;
  22. numer rachunku bankowego, jeżeli posiada.

wraz z załącznikami należy podpisać bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Aby zrealizować pełną rejestrację elektroniczną w pup niezbędne jest posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP.

Po potwierdzeniu wprowadzonych danych za pomocą podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP rejestracja  zosatnie zakończona.

Status bezrobotnego zostanie przyznany  z dniem złożenia podpisu elektronicznego lub potwierdzeniem rejestracji za pośrednictwem profilu zaufanego ePUAP.

Rejestracji elektronicznej jako bezrobotny nie dokonuje się w przypadku:

  • niestawiennictwa w powiatowym urzędzie pracy w wyznaczonym terminie do rejestracji,
  • nieopatrzenia wniosku o rejestrację jednym z ww. podpisów
Strona dodana przez: Agencja Interaktywna Hulio (2012-09-11 08:29:12)
Zredagowana przez: Iwona Kowalczyk (2015-02-02 21:00:57)

Fotokod (QR Code) - zapisz adres strony w komórce

QR CODE Jeśli posiadasz w swoim telefonie aplikację odczytującą Fotokody (kody QR), możesz z łatwością zapisać adres do tej strony. Wystarczy uruchomić aplikację i nakierować aparat na ten kod, a adres strony zostanie wyświetlony w telefonie. Dzięki temu możesz błyskawicznie przesłać link znajomym przez wiadomość SMS, lub zapisać go w telefonie i odwiedzić ją później.

Adres: http://pup.opole.pl/strona/rejestracja-przez-internet-rejestracja-elektroniczna/47